Sponsormogelijkheden

Waarom de Marathon Eindhoven sponsoren?

De populariteit van hardlopen is de afgelopen vier decennia in Nederland spectaculair gestegen. Hardlopen is de derde sport van Nederland. Bijna 3,9 miljoen mensen in Nederland doen aan hardlopen, trimmen of joggen (Bron: Van Bottenburg-WJH Muller instituut). Maar liefst 1,6 miljoen mensen loopt minstens 1 keer per week. 1,3 miljoen mensen doet daarbij regelmatig mee aan hardloopevenementen. Hardlopen heeft een zeer positief imago, het is een sport voor doorzetters maar de prestatie - hoe vaak, hoe ver, hoe snel - verschilt per individu. Hardlopen kan op elk moment van de dag, onwillekeurig waar.

GOLAZO NEDERLAND

De Marathon Eindhoven powered by ASML wordt georganiseerd door Golazo Nederland. In 2014 bundelden Like2Run, de Stichting Marathon Eindhoven, Utrechtrent, Topsport Noord Nederland en Golazo Sports de krachten in Golazo Sports Nederland met kantoren in Rotterdam, Eindhoven en Groningen. Het totaal aantal deelnemers verdeeld over de Nederlandse evenementen bedraagt 240.000. Golazo heeft als doel de deelnemer een kwalitatief hoogwaardig evenement aan te bieden. Innovatie, vitaliteit en klantgerichtheid staan bij ons altijd op nummer 1!

MARATHON EINDHOVEN

Op zaterdag 13 en zondag 14 oktober 2018 vindt de 35e editie plaats van het grootste tweedaagse sportevenement van Nederland. Tienduizenden lopers van over de hele wereld staan aan de start, onder wie de absolute wereldtop. Dit jaar stonden er ruim 23.000 deelnemers aan de start van het grootste sportevenement van de provincie Noord-Brabant. Alle lopers worden altijd enthousiast aangemoedigd door de 200.000 toeschouwers langs de verschillende parcoursen.

MOGELIJKHEDEN

Onderstaand overzicht beschrijft de belangrijkste kenmerken van de Marathon Eindhoven powered by ASML. Afhankelijk van de marketing- en/of communicatie doelstellingen doen wij graag een passend voorstel. Wij geloven niet in sponsorpakketten, maar bieden liever maatwerk. Uiteindelijk is het belangrijkste doel om samen met u als sponsor/partner een geslaagd evenement neer te zetten. Neem dus contact met ons op en wij werken graag een concreet voorstel uit.

Contact

E-mail: sponsoring@golazo.com 
Vermeld s.v.p. de naam van het evenement

Exposure

  • Online/offline communicatie:
    • Event advertising (event flyers, posters, inschrijfformulier, enveloppen etc.)
    • Print support
    • Online
    • Web
    • E-mail (mailingen)
    • Social media
  • Branding & Visibility:
    • Reclamemateriaal langs het parcours, op en rondom het evenementen terrein
    • Eventactivaties
    • Logo vermelding op communicatiemateriaal
    • Zichtbaarheid bij (eventuele) persconferenties
    • Branden van Cheering Points langs het parcours 

Marketing & Sales

  • Verkoopacties op de website, het digitale inschrijfformulier en digitale mailings
  • Kortingsbonnen en acties in startpakket
  • Kortingsbonnen en acties in (digitale) goodiebag (niet bij alle evenementen)
  • Sampling activiteiten onder toeschouwers
  • Verkoop- en promotiestand op Sportmarkt

Employee & relation benefits

  • Deelname met eigen personeel en relaties in teamverband (Businessruns)
  • Eigen bedrijfskampioenschap
  • Gezamenlijk volgen van trainingen en seminars met collega's en relaties
  • Cheeringpoints langs het parcours voor collega's en familie
  • VIP ontvangst
  • Energylab

Maatschappelijke betrokkenheid

  • Support Goede Doel
  • Sportstimulering jeugd
  • Sportstimulering onder minder bedeelden in de regio
  • Gezondheid en vitaliteit van personeel (Energy Lab)
  • Acties ter stimulering verduurzamen van het evenement